Wat leuk dat je op mijn blog komt kijken. Ooit bedoeld om mee te kunnen doen aan kaarten-challenges en scrap-challenges, tegenwoordig een platform voor al mijn creatieve uitingen. Liefs Esther

Volgers

zaterdag 29 april 2017

Life is Sweet in pink


Vandaag laat ik een moederdagkaart zien, die ik gemaakt heb ik opdracht van een moeder van het schoolplein. Pasgeleden had ik reclame voor mijn blog gemaakt had op mijn Facebook-pagina,waardoor ze is gaan rondsnuffelen erop en ze verkocht was aan mijn stijl. Ze vond het zo leuk! Dus ze vroeg me of ik een moederdag-kaart wilde maken. Wel een hele eer :-) 

Na wat over en weer ge-app, hadden we een leuk idee bedacht: de oudere theepot van Dutch Doobadoo en een Gorjuss meisje in een theekopje. Het was precies het juiste formaat bij elkaar. Maar juist toen we dit afgesproken hadden, kwam Marianne Design met de koffie-en thee-challenge, dus toch maar weer appen. Eh vind je het goed als ik een ander plaatje kies en een kleinere theepot, maar dan doe ik er dit kopje en een muffin bij. Ik heb ook eerlijk gezegd dat ik met de kaart dan met een challenge mee kon doen. Gelukkig vond ze dat goed en mocht ik het maken zoals ik het wilde. 

Omdat ik met de kaart dus mee wilde doen met de Marianne Design challenge, moest ik dus voornamelijk spullen van Marianne Design gebruiken en dat betekende keuzes maken. Niet de Gorjuss-stempel, niet de theepotrand of papier uit het Afternoon Tea-blok van Noor Design gebruiken, want dat was beiden van een ander merk. Gelukkig heb ik van Marianne Design genoeg in huis. Wel voornamelijk oudere mallen en ouder papier, maar dat mag de pret niet drukken.

Ik heb gekozen voor een stempel van Don en Daisy, waarbij Daisy met een vriendinnetje taartjes zit te eten. Deze heb ik met mijn brushmarkers ingekleurd. Dit keer heb ik eerst papier gekozen en daarna pas gekleurd. Het papier is uit de Eline's poppenhuis-serie. Er zat een ecru/creme kleurig vel bij met ouderwetse roze rozen. Deze heb ik gebruikt als binnenste van de nieuwe theepot van Dutch Doobadoo. De buitenkant van de pot heb ik in wel 3 kleuren cardstock gemaakt. Ik kon niet kiezen welke er nu het beste was, de ecru, de roze of de kraft. 

Toen heb ik me bedacht om onder het plaatje een ovalen stansvorm te doen. Deze heb ik in ecru gedaan en de randjes bruin gemaakt. Het rondje eronder had ik ook in meerdere kleuren gestanst, omdat ik ook hierbij niet kon kiezen. Nadat ik de ovalen vorm gestanst had, kwam deze in het kraft eronder het beste uit en werd de theepot dus roze. 

Voor de ondergrond heb ik ook een Dutch Doobadoo vorm gebruikt, mal Teardrop. Deze heb ik in het kraft en ecru geknipt en daarna in een designpapier met veel kleine bloemetjes, uit hetzelfde poppenhuis-blok. En eindelijk begon mijn kaart vorm te krijgen. Ik was aanvankelijk bang dat het met een overkill aan roze en ecru te zoet zou worden. Vandaar het tegenwicht van de kraft. Deze maakt het al gauw iets stoerder en dat was precies wat ik nodig had. De randjes heb ik met gesso wit gemaakt. Dat geeft wel een beetje een shabby chic-look aan de kaart.

Onder het geheel heb ik een jute lint van de Action geplakt. Deze heeft leuke roze stippen erop, dus paste er goed bij.  Aan de rechterkant heb ik een postcard-stempel gemaakt. 
Onderaan de rechterkant van de kaart heb ik de muffin geplaatst. Voor de onderkant van de muffin heb ik wit ribbelkarton gebruikt. Dit om de vorm te benadrukken. Voor het 'deeg' heb ik papier uit de koffieserie van Marianne Design gebruikt. Het papier wat ik voor de room heb gebruikt, zit meestal onderaan zo'n papierblok. Maar ik vond het wel een mooie roze gloed hebben voor de room. 

Aan de linkerkant heb ik het theekopje geplaatst. Deze heb ik uit wit papier gestanst, en de kleurtjes met de brushmarkers erop gemaakt. Mijn stansen hebben nu een subtiel kleurtje gekregen, want ik kreeg het niet meer weggepoetst hahaha. Het lepeltje heb ik half uit het kopje laten steken, daar kwam hij beter tot zijn recht dan voor of achter het kopje. Ook een theelabeltje hoort erbij. Deze heb ik zelf geknipt en het woordje Lief erop gestempeld. Wel heb ik de i een lief hartje op het puntje gegeven. Met een mooi hartjespareltje op de i. 

Bovenaan de kaart heb ik links een tabje geplakt met de tekst Dank je wel! Dit vond ik wel passend voor een moederdagkaart. Dank je wel mama, voor alles. 
Uit de oudere koffie-serie van Marianne Design komt ook de stempel met de tekst: Life is so sweet with you in it. Het hartje komt uit de Scandinavische serie van Marianne Design, maar het papier uit de koffie-serie. 

Tot slot heb ik 2 takken gestanst uit kraft en met een groene brushmarker de blaadjes gekleurd. De bloemen heb ik gemaakt van een rozenpapier van MD, die ik eigenlijk te lelijk vind om te gebruiken, maar hierbij komt het wel goed tot zijn recht. Ze zijn kleurrijk met veel roze, ecru en groen en zo zie je het eigenlijke patroon niet hahaha. Het hart en de randjes heb ik een gouden glitterrandje gegeven. Beetje extra blingbling ;-) 

Ik heb de foto al laten zien aan mijn opdrachtgeefster en ze vind hem helemaal geweldig. Met zo'n kaart durf ik wel aan te komen zei ze. Wat een compliment!!! Dat maakt me trots. 

Met deze kaart wil ik meedoen aan deze challenge:
Marianne Design diva's, favoriete kleurencombi, veel roze, dus altijd goed bij mij hahaha








7 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig kaartje heb je ervan gemaakt super leuk met het plaatje verwerkt op de theepot.
    Gezellig dat je met onze challenge meedoet.
    Groetjes Ellie
    DT MD challenge blog

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een prachtige kaart met leuke details!
    Dank je wel voor het meedoen
    GR Wybrich
    DT MDChallenge blog

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Esther
    wat een prachtig kaartje met zoveel leuke accenten erop verwerkt !
    Dank voor je mooie inzending op het scr@p-cards challenge blog liefs DT Martine fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Onwijs leuk geworden Esther...
    Leuk dat je mee doet aan de koffie challenge.
    Groetjes van Judith
    DT Marianne Design Challenge blog

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat Challenges wel niet allemaal te weeg brengen Esther, haha
    En wat een mooi verhaal erbij hoe alles tot stand is gekomen! Ik heb echt zitten genieten aan de andere kant van het beeldscherm! Natuurlijk is het een mooie Moederdag kaart geworden en een prachtig tafereeltje! Dankjewel voor het mee doen met onze challenge en succes!
    Goetjes van Gerie en DT

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Esther
    Wat leuk om een opdracht te krijgen voor iets wat je zo leuk vind om te doen, het is een prachtige kaart geworden.
    Bedankt voor je deelname bij het Scr@p-Cards challengeblog.
    Lieve groetjes, Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heel mooie kaart! Fijn dat je meedoet met onze challenge!
    nancy
    DT CSG

    BeantwoordenVerwijderen