Wat leuk dat je op mijn blog komt kijken. Ooit bedoeld om mee te kunnen doen aan kaarten-challenges en scrap-challenges, tegenwoordig een platform voor al mijn creatieve uitingen. Liefs Esther

Volgers

zondag 2 april 2017

Fun!


Voor de nieuwste challenge van de KIC is de challenge om een leuke kaart te maken met deze schets. Ons DTlid Krista Huisman heeft de schets gemaakt en het was aan het DT team om ermee aan de slag te gaan. Van onze sponsor PaperNest Dolls mochten we een leuke digi uitkiezen en ik heb voor deze vrolijke Roller Skating Avery gekozen. Ik werd zo blij van haar, ook al kan ik zelf niet rolschaatsen. Maar ik kan wel schaatsen, dus hoe moeilijk kan het izjn he hahaha. Misschien toch eens uitproberen.

Ik had gedacht om haar in felle stoere kleuren in te kleuren, maar gaandeweg kwam ik steeds uit op deze pasteltinten. Ik hou daar wel van, alles oogt meteen liever met pastel. Maar voor het vinden van goed passende achtergrond-papiertjes was het wat minder makkelijk... Ik had heel veel hele leuke papiertjes, maar het klopte allemaal niet goed genoeg naar mijn zin. Ik bleef maar schuiven en twijfelen.

Tot slot heb ik alles even aan de zijkant gelegd en ben ik zelf aan de slag gegaan om een leuk papiertje te maken. Dat is voor mij al heel wat, want meestal ben ik niet zo van het geklieder. Hiervoor heb ik een bubbels-mask van Dutch Doobadoo gebruikt en hun structuurpasta. Alles goed laten drogen en toen het blad in een oude doos gelegd en er met knalroze en goudkleurige sprays heb ik er overheen gespoten. Nu was het verstandiger geweest als je na het roze eerst even gedroogd had, maar dat was ik even vergeten. Ach nu blende het roze en goud leuk samen.

Ik heb van dit papier een reep geknipt en deze gebruikt op mijn kaart. Ook heb ik er met een pons kleine pijltjes van gestanst, die ik weer terug heb laten komen op mijn kaart. Voor de ondergrond een streepjesdessin en voor de dwarsbalk een ruitjesdessin gebruikt. Best druk bij elkaar, maar ik vond dat het wel kon. De randjes van het papier heb ik met gesso wit gemaakt.

De tekststempel heb ik gekocht bij Kimya Verpakkingen en past er zo goed bij. Zo goed zelfs, dat ik ervoor gekozen heb om het plaatje en de tekst van plek te laten wisselen ;-) Maar ja, zo kwam het beter uit voor mij hihi. Bovenaan het kaartje nog vlaggetjes van Noor gehangen en mijn vrolijke kaart was af.


Doen jullie ook mee met deze leuke schetschallenge? Ga dan naar de facebook-groep van de KIC, wordt lid en doe mee!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten