Wat leuk dat je op mijn blog komt kijken. Ooit bedoeld om mee te kunnen doen aan kaarten-challenges en scrap-challenges, tegenwoordig een platform voor al mijn creatieve uitingen. Liefs Esther

Volgers

vrijdag 9 december 2016

Buitenpret!



Wat een leuke challenge dit keer van Dutch Doobadoo met deze schets. Weet je wat nu zo leuk is? Ik had het een tijdje geleden deze kaart al helemaal zo uitgelegd om te maken, maar uiteindelijk was het er niet van gekomen, maar nu kon ik het alsnog gaan maken voor deze challenge. Ik had de vorm al geknipt en ook de ijsbaan al. Dus dat werkte lekker snel voor me.

Ik wilde eens iets anders maken van dit paasei, moest kunnen dacht ik zo, en blijkbaar dachten de mensen van Dutch Doobadoo er net zo over. Aan deze challenge zaten dit keer wel een paar regels: we willen echt het vogelhuisje, het hekje, de fiets, het raam en de boom terugzien op je kaart!
Nou, daar was doen aan! Ik had alles ervoor al in huis. Het raam, de boom, en fiets zijn van Noor Design. Het hekje is van magnolia, het vogelhuisje is eigen ontwerp omdat ik geen goed passen vogelhuisje had. En ik heb het vogelhuisje op een andere plek geplaatst, maar hij staat er wel duidelijk op.

Voor de ondergrond heb ik een lichtblauw designpapier gebruikt, met lichte vlokjes erop. Op de ijsbaan heb ik frantage gedaan, om het wat meer een ijsbaan-idee te geven. Tegen het rechtopstaande deel heb ik een paar randjes gras geplakt, met een beetje sneeuw ervoor. Dit sneeuwspul heb ik uit de hobbyspullen van mijn jongens gepakt, zij gebruiken het toch niet zoveel ;-)
Rechts zit het meisje op de schaatsen op een slee van Noor Design voor een boom uit het one-of-a-kind -herfst-setje.
Het raam heb ik gestanst uit kraft, maar met ruitjespapier van Noor en geel cardstock een huiselijke sfeer gegeven. Mijn zus is er helemaal verliefd op hihihi.

De klimopblaadjes heb ik gestanst uit bruin cardstock, maar met rode, roze en groene distressinkt wat herfstige kleuren gegeven. Het vogelhuisje hieraan is eigen ontwerp, ik heb er met potlood een houtnerf ingetekend en met 3Dkit opgeplakt. Hier heb ik de meisjes ook mee vastgeplakt. De schaatjes en het woord Winter pasten zo goed bij het thema, maar de sneeuwvlokken van Marianne Design, met tape van Joy erachter, maakten het helemaal af! Ik ben zo blij met mijn kaart. Lekker winters. Nu nog echt ijs krijgen om zelf lekker op te kunnen schaatsen.

Met deze kaart wil ik meedoen met deze challenges:
Dutch Doobadoo challenge groep op Facebook
Craft addiction, alles mag, in kerstsfeer
Simply Magnolia, Anything goes
Magnolia Forever, Winter
Knutsels en Kadootjes, kerstkaart zonder rood en groen
AnMa Creatief, Alles mag
't Scraphuis, Alles mag







2 opmerkingen:

  1. Heel leuk, maar dat wist je al en eindelijk wat meer deelnemers bij deze challenge.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thanks for entering your beautiful creation at Simply Magnolia, good luck and Happy New Year!
    Hugs Nicola xxx

    BeantwoordenVerwijderen