Wat leuk dat je op mijn blog komt kijken. Ooit bedoeld om mee te kunnen doen aan kaarten-challenges en scrap-challenges, tegenwoordig een platform voor al mijn creatieve uitingen. Liefs Esther

Volgers

dinsdag 1 november 2016

Watercolor Kerstboom





















Deze keer heb ik weer een kaart gemaakt nav de Liftchallenge.
De bedoeling is om de kaart van Paperpicnic Jayne te liften. Dit was de bijbehorende opdracht: Het gaat erom dat de achtergrond kleur ook weer terug moet komen in de afbeelding in het midden. Bedoeling is verder dat je een watercolor techniek gebruikt. Schets aanhouden maar middenstuk hoeft niet vierkant te zijn.

Voor deze kaart heb ik een embossingmal van Sizzix gebruikt, waar een zelfde soort van swirl in zat als in de Doodles-kerstboom van Marianne Design. Ik heb lichtgroen cardstock gebruikt om te embossen. Ik dacht namelijk te zien dat er ge-embossed was, maar nu ik beter kijk, blijkt dat niet het geval te zijn. Dat geeft niet, zo geef ik toch mijn eigen draai eraan. Omdat ik het groene cardstock niet op de juiste manier kon gebruiken, zoals op het voorbeeld, heb ik het op een vierkante witte kaart geplakt. 

Met aquarelverf in 2 tinten groen heb ik een soort van ondergrond gemaakt op aquarelpapier. Daarna heb ik met Versamark de stempel gezet en deze met wit embossingpoeder bewerkt. Het komt helaas  niet heel duidelijk naar voren, vandaar de tweede foto, waar het wat meer op ingezoomd te zien is. Het plaatje heb ik gemat op groen cardstock en met behulp van 3D-kit heb ik het op elkaar geplakt, zodat er hoogte in komt. 

Voor het touwtje heb ik papierlint in een donkerblauwe kleur gebruikt. Ik heb er nog andere tinten bij gehouden, maar deze kleur maakte het chic!

Ik ben er tevreden over, weer een kerstkaart klaar! 
En met deze challenges laat ik mijn kaart meedoen:

Liftchallenge
Cards and Scrap, CAS
Hobbyvision, CAS-Kerstkaart
De Egel, kerst in niet traditionele kleuren
An-Ma Creatief, Kerst-winter



3 opmerkingen:

  1. Het goud is een leuk detail op het groen. Een heel eigen uitwerking deze lift, en dank je wel voor het meedoen met de liftchallenge

    BeantwoordenVerwijderen

  2. Deze heb je wel heel erg mooi gemaakt hoor,
    maar als je even naar ons thema gaat kijken,
    dan zie je er duidelijk bij staan dat er geen
    groen en rood als standaard kleuren mogen.
    Helaas kan je kaartje niet meedoen met deze challenge.

    Maar je mag met 3 kaarten mee doen en je hebt nog
    de hele maand dus ik hoop nog wat van je te zien.

    Gezellige en fijne (knutsel) dagen
    Liefs van Erica
    {Heidebloempjuh}
    {DT De Egel-Kerst}

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig gedaan. Gezellig dat je meedoet met de novemberchallenge bij AnMaCreatief. Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen