Wat leuk dat je op mijn blog komt kijken. Ooit bedoeld om mee te kunnen doen aan kaarten-challenges en scrap-challenges, tegenwoordig een platform voor al mijn creatieve uitingen. Liefs Esther

Volgers

donderdag 25 augustus 2016

Gastdesigner Marianne Design


Met mijn caravan was ik bij Marianne Design uitgekozen om gastdesigner te worden voor de komende challenge. Wat een eer! Uitgekozen, omdat ze mijn caravan zo leuk vonden! Ik heb er wel een tijdje van gestuiterd, moet ik eerlijk bekennen, of zoals ik zelf zei: Ik ben een blij ei! 

Nadat ik contact had opgenomen met Marianne Design, kreeg ik de uitdaging te horen: De volgende challenge is: Maak een bedank kaartje/kaart/creatie. Natuurlijk met MDesign artikelen. 


Aanvankelijk vond ik de challenge wel lastig, omdat ik geen idee had wie ik zou kunnen bedanken, maar toen heb ik besloten om een bedankje te gaan maken voor mijn eigen man. Op 5 september 2014 zijn we getrouwd, dus dit jaar 2 jaar en ik wilde hem wel bedanken dat hij er is voor me en onze kinderen. Hij is "the cream in my coffee". De letters op het koffiekopjes, V IX XIV is onze trouwdatum in Romeinse cijfers, zoals het ook in onze trouwringen staat. Wellicht een beetje gek, maar voor ons heeft het hierdoor betekenis. 

Toen ik door mijn bak met stempels en mallen aan het zoeken was naar ideeën kwam ik deze tekststempel tegen en vond het gelijk leuk om hiermee aan de slag te gaan in combinatie met het koffiekopje en het schattige vosje. Dat was snel gekozen, maar toen kwam het papier... Dat moest natuurlijk van Marianne Design zijn. Ik heb heeeeeel veel papier, meest van de Action, een deel van Noor Design, maar gelukkig ook genoeg van Marianne Design, alleen wel uit oudere series, van toen ik net begon met kaarten maken. Gelukkig ben ik vrij zuinig, dus wie wat bewaard, die heeft wat. 

Ik wilde gaan voor de kleuren van onze bruiloft: Zwart, wit, grijs en turquoise, maar ik kon geen mooie combinatie vinden...Tja wat dan? Blijf ik toch doorgaan hierop of laat ik het los en kies ik papier wat ik mooi vind. Ja, duh! Dus het werd rood. Ik vond het papier waarvan ik het vosje gestanst heb zo mooi, dat werd uitgangspunt. Het papier van de achtergrond, met het gebreide patroon (of zou het gehaakt zijn?) paste er goed bij, lekker stoer, en ook weer toepasselijk, aangezien ik veel haak. 

Voor het tekstvlak heb ik de mal van het memoblaadje gebruikt. Alleen het papier hiervan is niet van Marianne Design, omdat ik wel vond dat het op schrijfpapier moest. De bruine 'vlek' in het midden is gemaakt met de grote Brush stempel uit de Eline Handlettering serie. Aan de zijkant van het memoblaadje heb ik het tabje geplakt, met de tekst LIEF erop, met plakpareltjes op de zijkanten. 

Voor de linker-zijkant heb ik van de nieuwe labelmallen het hartje gestanst uit ruitjespapier van een kerstserie van Marianne Design. Oud en nieuw bij elkaar dus hihihi. Het woordje Bedankt heb ik van mijn moeder mogen lenen, omdat ik alleen maar een ieniemini klein woordje Dank je wel van het tabje had. Maar dat zou niet genoeg opvallen naar mijn zin. Zo wel. 

Onder het kopje door was het nog wat leeg, dus ook hiervoor een nieuwe mal gebruikt, het touw. Meteen een beetje stoer op het kaartje hahaha. Tot slot heb ik mijn eigen hartjes pons gebruikt om her en der kleine knalrode hartjes te plaatsen. Het blijft toch een kaartje voor mijn eigen lief he, dus hartjes kunnen dan best. 

Ik hoop dat jullie mijn kaart leuk vinden en er door geïnspireerd zijn geraakt om ook een leuke bedankt-kaart te maken. Ik wil het Marianne Design Challenge blog nogmaals bedanken voor de eer! Ik heb genoten van deze uitdaging. 

Doen jullie ook mee? Dat kan hier bij Marianne Design, challenge 159. Doen hoor!!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten