Wat leuk dat je op mijn blog komt kijken. Ooit bedoeld om mee te kunnen doen aan kaarten-challenges en scrap-challenges, tegenwoordig een platform voor al mijn creatieve uitingen. Liefs Esther

Volgers

woensdag 30 december 2015

2016!



2016 komt eraan!!!
Wat een jaar hebben we gehad en wat een jaar gaan we tegemoet. Iedereen heeft zijn eigen herinneringen en vooruitzichten. Ik weet nu al, dat ik vanaf 8 januari 2016 ga starten met in ieder geval 1 cal-deken om deze te haken. Ik ga de deken van Mix 'n Match doen, maar heel waarschijnlijk ook die van Lossen en Vasten, en misschien ook nog een temperatuur-deken (elke dag een toer haken in de kleur van de temperatuur van die dag). Ik weet ook al dat onze jongste zoon 4 jaar gaat worden en dus naar school gaat. Heel spannend voor hem. Volgens mij is hij er wel aan toe, alleen gaat hij dat zijn speelvriendinnetje missen. Maar die wordt ook 4, een tijdje na hem, dus dan is het te hopen dat ze bij elkaar in de klas komen. En ik weet ook al, dat ik in juni naar Guus Meeuwis ga, eindelijk, en ik krijg het als verjaardagscadeautje van mijn moeder en mijn zus, zo gaaf! Op het moment dat ik dit typ, is zijn concert van 2015 op televisie, dus hoe toepasselijk!

Maar goed, ik ben hier om mijn kaart te beschrijven!
Ik heb deze nieuwjaarskaart gemaakt volgens de schets van Noor en Zo. De tweede die ik maak nav deze schets. De basis is een cremekleurige kaart, waarvan de randjes weer lekker smoezelig gemaakt zijn met Walnut Stain Distress Inkt. Hierop heb ik een groen designpapier van Marianne Design, met sterren erop, want het kleurde zo goed bij mijn plaatje, die ik gevonden had op Pinterest. Ik werd zo vrolijk van dit hondje en poesje, terwijl ik eigenlijk niks met dieren heb..of met champagne hihi maar bij een nieuwjaarskaart hoort het.
Het plaatje heb ik gemat op een stukje kraft. Het vlak eronder is van designpapier van Noor Design, uit het blok Good Old Days. Dit blok had ik van Sinterklaas gekregen hehehe. Dit streepjespapier is weer gemat op cremekleurig cardstock.
Links onder heb ik twee labels geplakt, een van kraft en een van designpapier uit hetzelfde blok van Noor Design. De groene lintjes had ik pasgeleden gekregen van Kim Simons, mijn 'baas' van de Kaartjes Inspiratie Challenge Blog, waar ik in het designteam zit.

Bovenaan het vierkant heb ik een sterrenrand van Noor Design gebruikt, met een paar plakparels erop, omdat ik het zonder zo kaal vond hihihi. De sterretjes die hieruit kwamen heb ik op het plaatje erbij geplakt.

Links midden onder de labels een doily van Noor Design, of eigenlijk, de helft ervan. Ik vind het zo zonde als het grootste deel van zoiets onder andere dingen verdwijnt en dat je er dan niks van ziet. Dus nu zie je de helft en binnenkort op een andere creatie de andere helft. Ook deze is gemaakt uit hetzelfde Good Old Days blok.

Links onderin op de schets staan drie bloemen, maar ik ben op de een of andere manier niet zo van de bloemen... Maar toch heb ik er een op weten te krijgen. Onder de bloem zitten het grote blad, twee kleinere bladeren en twee swirls met de hartjes van Noor. De bladeren en 1 swirl heb ik gemaakt uit hetzelfde papier als de ondergrond. Links daarvan begint namelijk een donker deel, en daarvan zijn die bladeren. Hierdoor kleurt alles goed bij elkaar. De andere swirl is van koraalroze cardstock.  Op de bloem had ik aanvankelijk een plakparel zitten, maar het was zo saai eronder. Ik heb besloten om er toen twee geponste bloemen onder te plaatsen, met een andere plakparel erop, ook in de vorm van een bloemetje.

Om het geheel af te maken, heb ik op het kraftlabel de cijfers van Noor Design gebruikt om 2016 te kunnen maken en nog 3 plakparels in verschillende groottes.

Met deze challenge wil ik mijn kaart mee laten doen:
Noor en Zo 
Cards and Scrap (Scrapuitdaging, ster)
Knutsels en Kadootjes (Kerstbingo, plaatje, groen, lint)
Creapaleis (Kerst/Oud en Nieuw)
An Ma Creatief  (Alles Mag)
The Glory of Christmas  (Alles mag)






4 opmerkingen:

  1. Superleuke kaart, de stempel vind ik echt geweldig! En wat een heerlijk jaar ga je tegemoet, ik wens je bij alles veel plezier (hoewel het naar school gaan eerst misschien wel ff lastig is :))
    Leuk dat je meedoet bij AnMaCreatief!

    groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig kaartje! En wat heb je al een leuke vooruitzichten in 2016. En ik zie dat je ook de deken gaat haken. Ik ga 8 januari ook aan de slag. Wordt mijn eerste keer.
    Gezellig dat je weer meedoet bij K&K.
    Lieve groetjes, monique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi,

    Heel toffe kaart. Mijn beste wensen voor het nieuwe jaar en veel knutselplezier gewenst.

    grtjs
    Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. What a fun little card. Thank you for sharing with us at The Glory of Christmas - Myrna DT

    BeantwoordenVerwijderen