Wat leuk dat je op mijn blog komt kijken. Ooit bedoeld om mee te kunnen doen aan kaarten-challenges en scrap-challenges, tegenwoordig een platform voor al mijn creatieve uitingen. Liefs Esther

Volgers

zondag 13 september 2015

sterhanger kerstkaart










Voor deze kaart heb ik de schets #7 van Dutch Doobadoo gebruikt. Ik zag er meteen een kerstkaart in door de stervorm. Omdat ik pasgeleden de kerstkaart voor WLVC in bruin en blauw had gemaakt, zat het nog gebruik van deze kleuren nog een beetje in "mijn systeem". Nu heb ik het bruin vervangen door wit en creme, maar het blauw is gebleven.

Aanvankelijk had ik de mal van de Action gebruikt om deze kaart te maken, maar die was veel te klein. De blauwe ster in het midden was de grootste maat van die mal, dus dat schoot niet echt op. Gelukkig had mijn moeder wel de juiste vorm van Dutch Doobadoo, dus die heb ik gebruikt voor de grote maat. Deze heb ik gemaakt in creme, met een blauw dessinpapier erop, met een licht ruitjespatroon. De vorm van de action heb ik dus wel gebruikt, want die was nu eenmaal toch al geknipt. Onder deze ster heb ik een ster gemaakt van een soort gaasachtig-stof. De rechte vorm heb ik gemaakt van een patroonpapier mooie geweven patroon. De zijkanten heb ik ook zo gegolfd geknipt. Onderaan deze vorm heb ik gaatjes gemaakt en er lintjes ingeknoopt in dezelfde kleuren als de rest van de kaart. Bovenaan de ster ook een gaatje met een lintje erin.
Voor de ronde vorm heb ik een cirkel gebruikt met een Magnoliaplaatje erin. Deze is ingekleurd met Twinkling H2O's. Op de plek van het knoopje, heb ik een hartjes-plakparel geplakt. Boven het plaatje heb ik wolken geplaatst van Noor Design. Met een pons heb ik sneeuwvlokken uitgeponst. De kerstboom is van Marianne Design. De hertjes ervoor vond ik er schattig bij passen. De randjes heb ik een tintje gegeven met Distress Inkt Pumice Stone.

Met deze challenges laat ik de kaart meedoen:
http://dutchdoobadoo.blogspot.nl/2015/09/sketch-challenge-7.html
http://timeformagnoliachallenge.blogspot.nl/2015/09/time-for-tfm-christmas-challenge-98.html (kerstbomen)
http://timeformagnoliachallenge.blogspot.nl/2015/09/time-for-magnolia-challenge-99-lets.html (bingo lint, tilda en snijmallen)
Facebook Challenge 't Scraphuis, alles mag

Ik hoop dat je de kaart leuk vind, laat je een berichtje achter? 





1 opmerking:

  1. Deze hanger is echt leuk geworden! Prachtige kleurencombi, zo mooi rustig, maar toch winters. Prachtig vind ik het!
    Leuk dat je meedoet met de challenge bij Time for Magnolia, liefs Lotte

    BeantwoordenVerwijderen