Wat leuk dat je op mijn blog komt kijken. Ooit bedoeld om mee te kunnen doen aan kaarten-challenges en scrap-challenges, tegenwoordig een platform voor al mijn creatieve uitingen. Liefs Esther

Volgers

zondag 21 juni 2015

Kaart voor mijn man



Voor de verjaardag van mijn man heb ik deze kaart gemaakt, geïnspireerd op de kaart van Katja Stroo. Haar kaart vond ik zo leuk, daar wilde ik wel wat mee. 
Ik ben begonnen met de stempel, die ik pasgeleden in de opruiming had gekocht bij Hobbyhoekje De Linge in Leerdam. Toen ik ging zoeken wat er al met deze stempel gemaakt was, kwam ik alleen een hele zoete kaart tegen, maar dat was niet wat ik in gedachten had.
De stempel is weer ingekleurd met Twinkling H2O's en gemat op een stukje designpapier in stoer bruin. De mal van Katja had ik niet, maar de mal die ik gebruikt heb, had ik al wel, en die kon ook prima gebruikt worden ervoor. De basis is bruin kraft, daarop wit cardstock en daarop designpapier in stoere strepen, van de Action. De randjes heb ik aangezet met Walnut Stain van Distress Inkt. Katja had naast het plaatje een doily gebruikt, maar dat vond ik te vrouwelijk voor een mannenkaart...Dus dat heb ik maar weg gelaten. In de plaats hiervan heb ik een borstzakje van Joy! Crafts gebruikt in glimmend donkerblauw. Ik wilde er een label in kwijt, maar door het lint wat onder alles doorloopt, lukte dat niet lekker, dus heb ik het zakje in bruin kraft nogmaals uitgestanst waardoor ik een pocket kon maken. Nu paste het label wel. Hierop een tekst van Craft Emotions, Love makes a house a home. Lief toch. 
Om toch een beetje het voorbeeld te volgen, heb ik rechts in de hoek puzzelstukjes geplaatst die ik gewonnen had bij de SOL van Dutch Doobadoo. Ook de filmstrip heb ik gebruikt, en deze uitgestanst in dubbelzijdig dessinpapier, waardoor je een ander patroon zie als het links omgerold wordt. 
Om het af te maken en niet te vrouwelijk, heb ik bovenin gears geplaatst, die een beetje in elkaar steken, deze komen ook nog terug op de filmstrip en de ster. Onder het borstzakje nog een postzegel in ruitjespatroon. Tot slot linksbovenin nog twee ballonnen die ik ook als prijsje gewonnen had met de Sol. Het muzieknootje heb ik zelf getekend en uitgeknipt, dat past dan weer goed bij de piano. 
De kaart vind ik zelf lief, maar ook stoer. En stoere mannen zijn ook lief!

Deze kaart wil ik mee laten doen met de challenge van ;t Scraphuis op Facebook, thema mannen, maar ook met Stampin your way, "Maak gebruik van de kleuren Blauw en Bruin, verder wil ik graag een lintje en of kantje zien."

Groetjes Esther



2 opmerkingen:

  1. Wat een mooie kaart en wat leuk die puzzelstukjes op je kaart.
    Gezellig dat je mee doet bij SYW.

    Groetjes Jane

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh hier hou ik van, maar lukt mij zelf niet, erg mooi! Bedankt voor het meedoen bij Stampin your Way CHALLENGE!

    BeantwoordenVerwijderen