Wat leuk dat je op mijn blog komt kijken. Ooit bedoeld om mee te kunnen doen aan kaarten-challenges en scrap-challenges, tegenwoordig een platform voor al mijn creatieve uitingen. Liefs Esther

Volgers

zaterdag 23 mei 2015

Rode klaprozen







Naar aanleiding van de uitdaging van Janet Blaauw is dit mijn tweede creatie met klaprozen. De eerste was oranje, maar deze traditioneel rood. Ik heb de klaprozen ingekleurd met Barn Door Red van Distress Inkt. Het groen is Crushed Olive van Distress. Onder de klaprozen een schaduwrandje van Pumice Stone. De stempel is gezet in Rich Cocoa van Memento.
Ik had twee ideeën, waarvan deze wikkelkaart er één was. De wikkelkaart is een SOL-project van Dutch Doobadoo geweest en nog steeds zo leuk om te maken.
Voor de binnenkant van de kaart heb ik de 2e challenge sketch van Noor & Zo aangehouden.
De basis van de kaart is kraft, waarvan ik de randjes wat ruller gemaakt heb. Op de zijkanten aan de voorkant en binnenkant heb ik papier van Marianne Design gebruikt omdat het zo mooi kleurde bij de klaprozen. Omdat de binnenkant al zo druk is, heb ik expres de zijkanten rustig gehouden.
De wikkel heb ik van een strookje kraft gemaakt. Op de lange kanten heb ik ruitjespapier van de Action gebruikt. Hierop heb ik dwars een vlak kraft geplakt, waarop ik kleine stiksteekjes heb getekend. Hierop een stukje streepjespapier, ook van Marianne Design. Bovenop een stukje rood cardstock en een nieuwe stempel van Marianne Design, met klaprozen! Dat vond ik zo goed passen bij de klaprozenstempel aan de binnenkant. Ook deze ingekleurd met Barn Door Red en Crushes Olive.
Op de binnenkant heb ik als basis ook het rode ruitjespapier gebruikt, wat ik ook op de wikkel gebruikt heb. De sketch heb ik gedraaid, omdat het dan voor mij beter uitkwam.
Onder de klaprozen heb ik rood cardstock gebruikt. Aan de linkerkant heb ik een border (Blauwe Mal - Rand geschulpt met bloemen) van Noor Design gebruikt. Ik heb deze ook in rood gedaan, zodat het niet teveel op zou vallen, maar het zit er wel. Ik heb het zelfs nog de hoek om laten gaan, omdat ik het anders te kaal vond. Onder het rode cardstock heb ik een recht vlak naar beneden geplaatst, met dezelfde stipjes als op de voorkant. Het fishtailrandje heb ik met designpapier met rode hartjes gemaakt. Onder alles nog een dwars rechthoek van kraft, waarop ik stiksteekjes heb getekend. Rechtsonderin heb ik een label van Marianne Design gebruikt, met hierop een grote veer van Noor Design. Hierop nog een gesp van Noor Design, met een rode strik erin. Daarnaast heb ik plakparels en een medaillon van de Action gebruikt. Omdat ik het hoekje linksonderin te leeg vond, heb ik een snipsel van het hartjespapier er geplakt.

Deze creatie ga ik weer opsturen naar Janet Blaauw, ben benieuwd naar haar reactie :-)
Ook doet mijn kaart mee met deze challenge:
http://noorenzo.blogspot.nl/p/noor-zo-sketch-challenge-2.html



1 opmerking: