Wat leuk dat je op mijn blog komt kijken. Ooit bedoeld om mee te kunnen doen aan kaarten-challenges en scrap-challenges, tegenwoordig een platform voor al mijn creatieve uitingen. Liefs Esther

Volgers

donderdag 28 mei 2015

Paarse verjaardagskaart


Hoera! Een collega van mij was jarig vandaag en dat moest gevierd worden. Deze collega regelt zelf de verjaardagskaarten voor iedereen op kantoor, maar we konden haar moeilijk ook haar eigen verjaardagskaart laten regelen hè. En aangezien ik weet dat ze mijn kaarten altijd enorm waardeert, was het logisch dat ik n kaart voor haar zou maken.
't Scraphuis heeft n challenge lopen met als voorwaarde dat het een ronde kaart zou worden, Hobbyvision als voorwaarde dat het een paarse kaart zou worden en Knutsels en Kadootjes vroeg ook om een monochrome kaart. Dus dit is hem geworden ;-)

Met twee kommetjes heb ik de ronde vorm gemaakt van paars cardstock. Het designpapier is van de Action, met paarse bloemetjes erin die dezelfde kleur hadden als het cardstock.
Het plaatje heb ik gemaakt tijdens de Pan Pastel workshop bij Joyce Martens, die ik pasgeleden met mijn moeder en zusje heb gevolgd. Mijn moeder en zusje vinden het helemaal geweldig spul, maar ik hou het toch liever bij de Twinkling H2O's en de Distress Inkt. De achtergrond is overigens wel bewerkt met Twinkling H2O Purple Sage.
Van Janet Blaauw heb ik de bloemenmal gekregen die ik links gebruikt heb. Deze heb ik twee keer uitgedraaid. Van een restje groen behang heb ik de bloemblaadjes gemaakt en voor d ebloemen heb ik weer het paarse cardstock gebruikt, waarna ik met Picked Raspberry de hoger gelegen delen heb bewerkt.
Als cadeautje van haar collega's heeft ze een bioscoopbon gekregen, daarom wilde ik ook een filmstrip gebruiken op de kaart.
Om de kaart verder te versieren, heb ik de tekst Hoera en bloemen van Noor Design gebruikt en de hartjesballonnen van Marianne Design. Omdat ik zeker wilde zijn dat de ronde kaart bleef staan en ik vond dat er onderaan iets bij moest, heb ik de cadeautjesborder van Noor Design gebruikt, ook weer in hetzelfde paars, met accenten van Pickes Raspberry. Tot slot nog een paars lintje met een strikje erop om het af te maken, net als nog een aantal plakparels.

Op het werk hebben alle collega's er een lief berichtje in geschreven en het gezicht van mijn collega: heel dankbaar en blij met een mooie kaart van mij! Daar doe je het voor. Dat moment mis ik vaak, doordat de kaart opgestuurd wordt of doordat te druk is op een feestje om het met aandacht te bekijken waar je stiekem op hoopt.

Deze kaart doet mee met de challenge van 't Scraphuis via facebook, maar ook met:
http://hobbyvisiondt.blogspot.nl/2015/05/hobbyvision-challenge-39-thema-paars.html
http://knutselsenkadootjes.blogspot.nl/2015/05/challenge-25-monochroom.html





1 opmerking:

  1. Mooi gemaakt Esther!

    En wat leuk dat je meedoet met onze HobbyVision Challenge! :-)

    Liefs Jenine xXx

    BeantwoordenVerwijderen