Wat leuk dat je op mijn blog komt kijken. Ooit bedoeld om mee te kunnen doen aan kaarten-challenges en scrap-challenges, tegenwoordig een platform voor al mijn creatieve uitingen. Liefs Esther

Volgers

maandag 19 januari 2015

Geboorte-cadeauverpakking



  
















Geboorte!
Dat is de nieuwe challenge van het Kaartjes-Inspiratie-Challenge-Blog.
De sponsor voor deze challenge is Sherry Baldy, van wie ook de digistamp is die ik hierboven gebruikt heb. Ik mocht op haar website kiezen welke ik wilde hebben en ik vond deze wel erg schattig. Het meisje heeft haar hand op haar buik, dus ze is zwanger! Ik heb het zelf twee keer mee mogen maken, dus het is een erg bijzondere tijd.
Aanvankelijk wilde ik alleen een jongenskaart ermee maken, totdat ik zag dat er rouches op de schouders van het rompertje zaten, wat het dus duidelijk een meisjes-rompertje maakte. Maar de jongensvariant bleef in mijn hoofd zitten, dus wilde ik eerst nog een staart eraan tekenen, waardoor het een soort draakjes-rompertje zou worden...Nu vind ik draken wel leuk, maar niet iedereen deelt mijn mening. Dus heb ik er toch maar geen staart aan getekend.
Ik heb de stempel twee keer afgedrukt, was wel benieuwd hoe hij in beide varianten zou worden, dus dacht ik, ik maak er gewoon een dubbel project van. Ik heb ze ingekleurd met Twinkling H2O's, het meisje in rood/roze/paarstinten en de jongen in blauw en groene tinten.
Van Dutch Doobadoo heb ik de mallen voor het tasje en de pillowbox gebruikt. Het tasje werd automatisch voor het meisje, dat leek me wel logisch.

Hier zal ik even beschrijven hoe ik ze gemaakt heb.
Meisje: De basis is bruin kraftpapier, lekker stevig. Het dessinpapier voor de ondergrond is uit een groot blok van de Kruidvat, Het is niet heel stevig papier, maar wel een mooi patroon die precies bij het plaatje kleurde. De randjes ervan heb ik wat opgeruld. Op het strikje in het haar van het meisje heb ik een bloem geplakt die ik nog had liggen. Op de strikken in haar haar en om haar buik heb ik een lichtroze plakparel geplakt. Van de mal Alfabet van Marianne Design heb ik in roze stippen-dessinpapier (ook van Marianne Design) het woord GIRL gemaakt, voor het geval dat nog niet duidelijk was met het tasje alleen hahaha. Op een uitgestanst gekarteld rondje van hetzelfde papier heb ik een stempel van Joy! Crafts gestempeld in knalroze Distressinkt Picked Raspberry. De randjes heb ik met bruin wat aangezet. Rechtsboven in de hoek nog een klein stukje roze stippentape. En linksonderin een uitgeponste bloem, met hierop ook een plakparel. Tot slot aan het handvat een flinke strik van roze, lila en paarse papierlint, ooit gekocht bij de Lidl. Het lint heb ik een beetje uit elkaar geplukt, dan worden de lussen zo mooi vol.
Op de zijkant hetzelfde dessinpapier als ondergrond. Hierop 2 stroken dessinpapier in rozetinten, de randjes heb ik aangezet met een beetje bruine distressinkt. Hierop heb ik een grote vlinder geplakt, uitgeknipt uit een stukje inpakpapier. Hierop heb ik een flinke laag paarse glitters gedaan (ook een beetje om te verhullen dat er een stukje vleugel dubbelgezeten heeft, stttt) Mijn hele hobbykamer zit nu onder de paarse glitters, maar dat is maar bijzaak hè, alles voor een mooie kaart, of tasje in dit geval. Bovenaan heb ik een rondje geplakt wat uit een blok van de Action komt. Vond het wel kunnen. Onderaan een stempeltje van een speentje, het blijft natuurlijk een geboorteprojectje.
Op de achterkant een uitgeknipt stukje van een vel uit een vintage geboorteblok van Marianne Design. Het paste precies op het ondergrond papier, dus dat heb ik maar zo gelaten. In het hoekje nog een bloemtje met een plakparel. Bovenin nog twee hartjes van Stampin'up in twee verschillende soorten dessinpapier. Aan het hengsel nog een rood hartje gehangen.
En de andere zijkant heb ik versierd met een paarse vlinderswirl, volgens mij van Joy! Crafts. Deze heb ik versierd met drie verschillende bloemetjes, waarop ik ook een plakparel geplakt heb. De vlinders heb ik ook versierd met paarse glitters om ze meer op te laten vallen.

Jongen:
De rand is van dessinpapier van de Kruidvat. Omdat het een geboorteverpakking betreft, vind ik blauwe en groene hartjes best wel kunnen. De randjes heb ik opgeruld. Vond het een beetje veel om het hele vlak te vullen met de hartjes, en ik moest de achterkant ook nog versieren. Daarom heb ik van kobaltblauw cardstock eenzelfde vorm gemaakt en uit beide grote vormen het midden uitgehaald en bij de andere kant erin gedaan. Zo is het toch aan beide zijden verschillend, maar wel met eenheid. Het meisje heb ik verder niet versierd, vond ik nu niet zo nodig. Rechtsbovenin een ster, gestanst uit wit glitterpapier, maar de randen zijn gekleurd met blauwe Distressinkt. Vond m te wit erbij, nu is het beter. Hierop een prijzenbeker van Marianne Design, gestanst uit groen stippenpapier van Marianne Design. De blauwe delen op de beker heb ik met Twinkling H2O's Blue Flame gekleurd.
Rechts onderaan een blauwe kiepwagen, want kiepwagens zijn gaaf mama, tenminste dat hoor ik steeds van mijn twee jongens ;-) Eigenlijk zijn graafmachines nog gaver, maar ik heb hier voor een kiepwagen gekozen. En ook hier de letterstans van Marianne Design gebruikt, in turquoise cardstock dit keer. Om het af te maken heb ik links bovenin de hoek van het kleine vlak een splitpen in de vorm van een schroef geplaatst. Dit heb ik op de andere kant ook gedaan op het blauwe cardstock. Zo wordt het wel heel stoer. Van hetzelfde groene stippenpapier heb ik ook een trein van Marianne Design gestanst en de lijnen duidelijker gemaakt met blauw distressinkt. Om het af te maken nog een stoer label, deze heb ik wat verkreukeld en de randjes bruin gedistressed. Tot slot nog een stoere stempel van Different Colors erop in Hydrangea Blue van Stazon.

Ik vond het een leuk project om te maken, en heb hierdoor meteen twee cadeauverpakkingen op voorraad. Nu nog een zwangere vrouw zien te vinden hahaha.

Kom je kijken op het kaartjes-Inspiratie-Challenge-Blog wat de andere designteam-leden gemaakt hebben en plaats ook jouw kaart, cadeauverpakking of ander soort projectje in het thema Geboorte.
http://kaartjes-inspiratie-challenges-blog.blogspot.nl/2015/01/kic-challenge-51-geboorte.html

Groetjes van Esther :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten