Wat leuk dat je op mijn blog komt kijken. Ooit bedoeld om mee te kunnen doen aan kaarten-challenges en scrap-challenges, tegenwoordig een platform voor al mijn creatieve uitingen. Liefs Esther

Volgers

vrijdag 10 oktober 2014

Sol-kaart van 3 oktober 2014



SOL

Op 3 oktober 2014 organiseerde het team van Dutch Doobadoo weer een SOL (Scrap online) op facebook onder leiding van Raffaela Perego. Hierbij krijg je van te voren een boodschappenlijstje op en op de avond zelf krijg je om de 10 minuten een hint. Het is even aanpoten, maar ontzettend leuk om te doen. Elke eerste vrijdag van de maand is er een SOL. Er doen veel creatieve mensen aan mee waardoor je vele verschillende uitwerkingen van dezelfde opdracht krijgt.

Ik heb hiervoor eerst een lichte kleur kraft gepakt voor de basiskaart. Het (dubbelzijdige) designpapier welke ik gebruikt heb op de voorkant van de kaart ( de blauwe met bloemetjes) en de zijflappen van de binnenkant (groene stippen met rozen), is afkomstig van de Action. De tekststempel is van Marianne Design, origineel natuurlijk van John Lennon. Daarom wilde ik hem ook hebben. De vlaggetjes zijn van Joy! Crafts, gemaakt van twee kleuren roze. Het ticket en het rondje aan de rechterkant is ook afkomstig van het blok van de Action. Ik vond het er wel  bij passen. Het papier met de driehoekjes is afkomstig van de Boekenvoordeel, uit zo'n groot blok. De randjes van het papier heb ik natuurlijk weer opgeruld.
De wikkel heb ik gemaakt van roze papier, met hierop een stukje lichter roze papier, en daarop een stukje dessinpapier, volgens mij van de Kruidvat. Hierop heb ik weer een lichtroze dessinpapier gemaakt. Het meisje is een digistamp, afkomstig van Pinterest. Ik heb haar ingekleurd met aquarelpotloden en markers van Stampin'Up. De gieter is van Marianne Design, net als de stempel van de uil, die door zijn houding wel erg brutaal is ;-) Het vogeltje is ook van het blok van de action waaruit ook het papier en het ticket komen. Ik heb er nog een wolkje bijgedaan, maar ben even vergeten van welk merk deze is. Ik heb ooit alles uit de originele verpakkingen gehaald en in een map gedaan, zodat ik makkelijker kan zien wat welke mal is. Het werkt erg handig, behalve als je wilt omschrijven welke materialen je gebruikt hebt :-(

Met deze kaart wil ik meedoen met de challenge van Dutch Card Lovers. Hun Challenge heeft als opdracht: Tekst. Nou daar voldoet mijn kaart wel aan :-)
http://dutchcardlovers.blogspot.nl/2014/09/challenge-219.html

groetjes Esther

Geen opmerkingen:

Een reactie posten