Wat leuk dat je op mijn blog komt kijken. Ooit bedoeld om mee te kunnen doen aan kaarten-challenges en scrap-challenges, tegenwoordig een platform voor al mijn creatieve uitingen. Liefs Esther

Volgers

vrijdag 22 april 2016

Heavy metal baby


Goede vrienden van ons verwachten binnenkort hun eerste kindje, een zoontje.  Ze proberen hun ongeboren kind nu al op te voeden met heavy metal muziek, dus het hoefde geen mierzoet geboortekaartje te worden. Gelukkig voor mij! Want ik hou er wel van om het net iets anders ervan te maken. Ze houden ook erg van Nijntje. Daarom heb ik zelf een "Nijntje" gemaakt, uit het beertje en het konijntje van Eline Pellinkhof voor Marianne Design. Ik heb wel het gezicht van de echte Nijn geprobeerd na te maken. Ook het jurkje/shirtje is van Marianne Design, alleen heb ik er een grote spin van Memorybox op gedaan. Op zijn hoofd heeft Nijntje een bandana (klein stukje hoofd van konijn en strik van het varkentje). 

De basis van de kaart is een zuigfles van Dutch Doobadoo van kraftpapier. Het bruine designpapier is van de Action, waarbij ik de randjes geruld heb. Onder het konijn heb ik de postzegelstans van Marianne Design gebruikt, in papier van Marianne Design. Hieronder weer het memoblaadje van Marianne Design, met ook het papier van dit merk. En daaronder vandaan steekt een stukje van een doily. De pijl komt uit de project-life serie van Marianne Design. Deze wijst naar het woord Precious op de postzegel en naar de speen van Dutch Doobadoo in de hand van het konijntje. De ster is van een ander merk (maar ik heb het al zo lang dat ik vergeten ben van welk merk...) Om de nek van de zuigfles heb ik een touwtje geknoopt, met hieraan een label van Marianne Design en een zilveren bedeltje in de vorm van een ster. Op het label staat de tekst van de lullaby van Enter Sandman van Metallica. 

Ik ben best benieuwd naar de reactie van de jonge ouders, maar daar moet ik nog even op wachten tot de baby geboren is. 

Met dit alternatieve geboortekaartje wil ik graag meedoen met:


UPDATE 1 MEI 2016: top 3 gekozen bij Dutch Card Lovers, Jippie!!!





7 opmerkingen:

  1. Leuk om eens wat anders te doen voor een babykaart! Deze tag is heel gaaf met de stoere uitstraling. Dank je wel voor het meedoen met DCL.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die is leuk! Bedankt voor het meedoen met de DCL.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk gecombineerd en zeker lekker stoer geworden! Leuk dat je meedoet met de MDchallenge!
    Groetjes Boukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooi stoer babykaartje
    ik heb zelf toen ik zwanger was ook veel hardrock gedraaid
    en nu ze groot zijn vinden ze de muziek super
    bedankt voor het meedoen
    groetjes jolanda bongers
    dt challenge md

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een heel ander babykaartje inderdaad maar wel stoer.
    Leuk die combi van dieren.
    Gezellig dat je meedoet met onze challenge

    Gr. Anita
    MDblog

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel lief gemaakt!
    Leuk dat je meedoet.

    Groetjes,
    Yvonne.
    MD challenge blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow gaaf hoor wat een stoere tag. Fijn dat je meedoet bij DCL.

    BeantwoordenVerwijderen