Wat leuk dat je op mijn blog komt kijken. Ooit bedoeld om mee te kunnen doen aan kaarten-challenges en scrap-challenges, tegenwoordig een platform voor al mijn creatieve uitingen. Liefs Esther

Volgers

zaterdag 20 september 2014

Gastdesigner, lintjes en knoopjes







Gastdesigner!!!

Gastdesigner, ik was gevraagd door het Kaartjes-inspiratie-Challenge-blog om daar gastdesigner voor te zijn omdat mijn kerstkaart in blauw, geel en goud zo leuk was geworden. Ik was door het dolle heen toen ik het hoorde!! Ik was zo blij als een kind in een speelgoedwinkel. En ik kan het weten, want ik heb 2 kinderen ;-)
Ik was zo blij, totdat ik het onderwerp hoorde: lintjes en knoopjes..... oh... daar heb ik dus helemaal niks mee... Ik plak nergens knoopjes op en gebruik lintjes zo minimaal mogelijk... hoogstens in een label.
Goed, ik moet aan de slag ermee. Gelukkig had ik nog tijd om erover na te denken en dat was nodig! Ik wist echt niet wat ik ermee wilde gaan doen. kreeg verschillende ideeën, maar ze pasten allemaal niet bij mij. Had mijn oude knopendoos al omgekeerd, eens kijken wat daar allemaal inzit. Die had ik ooit eens van mijn moeder meegekregen, komt waarschijnlijk nog bij oma vandaag of zo...Maar goed, daar kreeg ik ook weinig inspiratie van. Eens op de kalender kijken, oh oma is bijna jarig, weet je, ik ga de kaart voor oma maken. Even denken, een beetje klassiek is wel wat. Stempels opgezocht en bij elkaar gelegd... Maar nog steeds had ik er geen vertrouwen in.
Toen dacht ik, weet je, ik laat het gewoon even rusten. Op 5 september was van Dutch Doobadoo Blogspot een SOL geweest (een Scrap Online-challenge) waarbij je via de facebookgroep om de 10 minuten te horen krijg wat je moet doen met de materialen die je van te voren bij elkaar had gepakt. Erg leuk en verslavend, maar die heb ik helaas moeten missen. Gelukkig was de reden ervoor heel leuk, want ik ben getrouwd! En mijn man ook ;-) hihi. Eindelijk heb ik dezelfde achternaam als mijn kinderen.
Een paar dagen na de SOL stonden de hints online, en ik besloot met mijn zus om aan de hand van de hints de SOL te gaan maken, zie http://dutchdoobadoo.blogspot.nl/2014/09/een-zeer-geslaagde-sol.html. En het resultaat is hier te zien!

Ik ben eerst eens gaan kijken welk papier ik wilde gebruiken. Aanvankelijk dacht ik nog, ik ga hem voor oma maken, maar dat heb ik los gelaten, ik ben hem gewoon voor mezelf gaan maken, en toen was de druk eraf!
Ik heb turquoise en lichtgroene cardstock gepakt om de vorm van de Shape art mal op af te tekenen.
Als dessinpapier heb ik dubbelzijdig papier gebruikt, gekocht bij de Action. De vogeltjes vond ik zo lief, daar kon ik wel iets mee. Op de bovenkant heb ik de andere zijde van het papier gebruikt. Was niet volgens de hints, maar ik vond het leuk. Als je de hints volgt, wordt het een pocketkaart, de bovenzijde van het groene vak is open, de zijkanten zijn dichtgemaakt. Langs de bovenzijde van de groene kaart heb ik een gezellig kantje gemaakt, dat vond ik wel schattig staan. Als stempel heb ik een stempel van Gorjuss gepakt, genaamd "The Pretend Friend". Het jurkje heb ik op een  bloemetjespapier van de Action nogmaals gestempeld en deze uitgeknipt, waardoor het ineens een heel ander meisje werd. Veel liever :-). De stempel is ingekleurd met aquarelpotloden van Bruynzeel en de haren met Rich Cocoa van Twinkling H2O's. Het vosje heb ik met een bronskleur van de twinkling H2O's ingekleurd. Achter het meisje heb ik een hekje van Magnolia geplaatst. Links in de hoek nog een label van Magnolia in het groen, maar daarop een stempel van Stampin up, I think you're lovely in het turquoise. Door het oog van het label en een groene knoop heb ik een stukje fuchsia raffia gedaan, en dat uit elkaar gepulkt, waardoor het een mooi strikje werd.
Het label moest ik maken van de kleinste vorm van de shape art mal, maar dat vond ik te klein, met alleen het bloemetjespapier van de Action en het turquoise cardstock, dat ik er ook maar een groene vorm achter gedaan had. Volgens de hints moest er een strikje of lintje bovenin gemaakt worden, zodat het echt een label werd. Ik heb 2 gaatjes gemaakt en daar 4 kleuren raffia doorheen weten te halen! De kleuren passen precies bij de bloemetjes, wat werd het er vrolijk van! Om het af te maken heb ik op een label van perkamentpapier een tekst van Eline/Marianne Design gemaakt in de kleur Rich Cocoa van Memento. Het randje van de label heb ik met Raspberry Pink van Distress een kleurtje gegeven, waardoor deze een beetje opviel. Om het label af te maken, heb ik uit mijn knopendoos een oude knoop met het garen er nog in gevonden en dat samen met een blad uit de serie Autumn leafs van Stampin up vast gemaakt.
Ik hoop dat ik alles omschreven heb, en ik heb er 2 knoopjes en wat lintjes op gebruikt! Bovendien is het een echte Esther-kaart geworden: vrolijk, beetje druk, maar niet te.
Ik ben heel benieuwd naar de reacties erop! Kom maar gauw kijken op het Kaartjes Inspiratie Challenge Blog!

Groetjes Esther

Geen opmerkingen:

Een reactie posten